2009. november 16., hétfő

datolyás kesugolyócskák


ez a történet elég régre nyúlik vissza és ezt a posztot is rég trevezem már.. de mostanában valahogy nem volt golyószezon. hát most végre.
annó a kiindulópont a marcipán alternatívája volt mandulával és kevés datolyával, aztán elszabadultak a fantáziamanók és mindenféle mag-aszaltgyümülcs variációban készültek golyócskák.

a mostani:
kesudió
datolya
narancsolaj (vagy bio narancshéj)

először a magokat daráltam krémesre aprítóval, ezután tettem csak hozzá az aszalt gyümölcsöket, mert a ragacsos cucc miatt az aprító már csak az edény falára keni és nem darálja tovább a magokat. lehet persze darabosra is hagyni csak nálam egyrészt a marcipán volt a kiindulópont ezért eszembe sem jutott.. másrészt meg így szeretem.
a potluckra sok datolyával készítettem, akkor lesz ilyen sötét barna. először csak pár szem datolyát tettem sok maghoz, úgy világosabb és kevésbé édes, érdemes kóstolgatva készíteni vagy ilyet is olyat is.

és még pár bevált változat:
(hámozott) mandula, datolya
mandula, méz, indiai fűszerek (teafűszer/ gyömbér, kardomom..)
kókuszreszelék (szintén krémesre darálva), aszalt sárgabarack
a többi meg nem jut eszembe..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése