2009. július 6., hétfő

brokkolikrémleves


levesrajongó vagyok, pontosabban fogalmazva zöldségkrémleves-fan. a brokkoli is nagy kedvenc, ennek egyenes következménye a brokkolikrémleves. rendszeres látogatónk.

így készült:
a brokkolit szárastul feldaraboltam és pár perc alatt megfőztem annyi vízben amennyi ellepte. só és a végén frissen reszelt szerecsendió került még bele, plussz egy kis szójatej hogy krémesebb legyen. ezután jött a mixer, és kész. (még egy dolog amit imádok a krémlevesekben, hogy átlag 15 perc alatt készülök el velük a zöldségek pucolását-felaprítását is beleszámolva)

bizonyára sokakat kétségekkel tölt el, hogy a leveseket sem a szokásos "párolj olajon hagymát" metódussal indítom, sőt a zöldségeket sem párolom. ez egyszerűen azért van, mert szeretem érezni a zöldségek és fűszerek tiszta ízét (és mellesleg sem a hagymáért, sem az olajért nem rajongok), ettől a hagyományos indítástól meg kicsit mindennek ugyanolyan íze van. ezen kívül így nagyjából negyedannyi macerával és elkészítési idővel kell számoljak. nem mintha bajom lenne a konyhában molyolással, de a fölösleges dolgokat szeretem elhagyni. nem utolsósorban pedig egészségesebb is a kevesebb olaj és főzési idő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése