2009. június 27., szombat

zöldséges azukibableves


ez a leves ma estebédre készült, könnyű és mégis laktató. az azukibab nemrég debütált nálam - viszonylag kevés hüvelyesfélét eszem, amin változtatni akartam, lévén hogy kb 4 éve nem eszem húst és szinte semmi tojást és tejterméket. tuti befutó, mert egyrészt nagyon egyszerűen kombinálhatónak tűnik, másrészt nagyon finom. (ezen kívül állítólag rengeteg jó tulajdonsággal rendelkezik, és mint remek fehérjeforrás, frissen szedett biozöldségekkel kombinálva ideális vacsora)

a beáztatott babot kevés vízben felforraltam, majd leszűrve újra felöntöttem forrásvízzel és kicsit több mint félórát főztem, só nélkül (a babfélék így hamarabb megfőnek). amikor már puha volt a bab, hozzáadtam a zöldségeket, a sót és pár percig főztem. 5-10 percnél sosem főzöm tovább a zöldségeket, így nem veszítenek olyan sok tápanyagot és az ízük, állaguk is élvezhetőbb mint szanaszét főzött társaiké. a kész leves tetejét friss, apróra vágott petrezselyemmel szórtam meg és tálaláskor yofut adtam hozzá (a soyade a kedvencem, krémesebb és egészen tejfölszerű), de kedvesem például anélkül jobban szereti.

hozzávalók:
2 marék azukibab beáztatva
egy nagy tál zöldség: zöldbab, sárgarépa, fehérrépa, brokkoli
forrásvíz

friss petrezselyemzöld
(yofu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése