2009. június 28., vasárnap

spenótos pite


ezt a vegán tésztaalapot egyszer egy klasszikus tejfölös-vajas pitetésztából költöttem át. különféle tej és tejfölhelyettesítők végigpróbálgatása után végül a legegyszerűbb biomargarin és víz verzió győzött. megtölthető mindenféle zöldséggel szósszal vagy szósz nélkül, de akár édessel is ha kevésbé sós a tészta. plussz remek dolog, hogy a maradék (vagy mosr már inkább direkt túlméretezett) tésztából szintén a végtelenségig variálható sós kekszeket lehet sütni.




hozzávalók:
(egy 24cm-s tortaformához és egy tepsi kekszhez)
a tésztához
1/2 kg bio teljes tönkölyliszt
10dkg biomargarin és/vagy kókuzszsír

forrásvíz
a töltelékhez
1 zacskó bio mirelit spenót
pici liszt vagy dara
nagy marék bio mazsola
fenyőmag (most csak napraforgó volt itthon sajna)
kesudió


a lisztet és a sót gyorsan összemorzsoltam a hideg zsiradékkal majd még mindig gyorsan lágy tésztává gyúrtam hideg vízzel. amíg a hűtőben pihent (fóliában), elkészítettem a tölteléket: épphogy megpároltam a spenótot, sóztam és kevéske liszttel sűrítettem, turmixoltam. hozzákevertem a mazsolát és a magok egy részét, a többit félreteszettem a díszítéshez. ezután kinyújttam a tésztát és vékonyan kibéleltem vele a tortaformát. bedobtam a frigóba és a maradék (jókora) leeső darabot újra összegyúrtam, kinyújtottam és kiterítettem egy tepsibe. a tetejét megkentem vízzel, megszórtam szezámmaggal és felvagdostam derelyevágóval. előmelegített tepsiben ezt sütöttem meg először, de ha befért volna, egyszerre sütöm a pitével.
mielőtt a tésztát megtöltöttem, betoltam egy kicsit a sütőbe és félig megsütöttem. aztán bele a spenótot, rá a magokat (juhsajttal vagy juhtúróval még finomabb, de én már azt sem) és vissza a sütőbe, amíg a töltelék összeállt és a magok megpirultak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése