2009. június 26., péntek

gyümölcsrizs


a reggeli nálam gyümölcs és/vagy gabonaféle, ennek jegyében született a mai tejberizs is.

a megmosott rizst puhára főztem, sok vízben, legalább egy órát. amikor elfőtt a víz, hozzáadtam a szójatejet, mazsolát, kardamomot, fahéjat, citromhéjat (a fűszereket lehetett volna korábban is). közben meghámoztam, felkockáztam az almát és azt is hozzákevertem, majd kicsit főztem még, amíg besűrűsödött. a kardamommagokat és a citromhéjat tálalás előtt érdemes kiszedni, én legközelebb inkább őrölt kardamomot használok mert ennyit már macerás kiválogatni. amikor már nem forró, lehet mézzel édesíteni, de nekünk így is elég édes volt.

3 marék bio barnarizs
forrásvíz
1 ek kardamommag
csipet fahéj
egy szelet biocitromhéj
3 dl bio natúr szójatej
1 1/2 marék bio mazsola
1 alma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése