2009. június 25., csütörtök

rozsos kenyér


az előző kenyérrel volt egy kis baj: túl hamar elfogyott, így sürgősen sütnöm kellett egy másikat. természetesen másképp, de az új (egyszerűsített) változat is remekül sikerült.

az élesztőt felfuttattam langyos, cukros vízben. a liszteket és a búzacsírát összekevertem a sóval és a magokkal, hozzáadtam a meleg vizet, olajat, majd az élesztőt. nem maceráztam az előző víz+fele liszt+maradék liszt+élesztő procedúrával, így egyrészt egyszerőbb volt, másrészt könnyebb belőni az állagát (legutóbb ugyebár kicsit híg lett). gyúrtam, kelesztettem, gyúrtam kelesztettem, gyúrtam kelesztettem mint a múltkor, annyi különbséggel hogy az egyszerőség kedvéért ugyan abban a nagy tálban gyúrtam, és hagytam kelni. kb 70 percet sült 150 fokon, előmelegített sütőben, kiolajozott formában. rácson hagytam kihűlni hogy ne fülledjen be, utána konyharuhába csavartam. a konyharuhával viszont vigyázni kell mert a kenyér átveheti a mosószer szagát-ízét -jártam már így- nem beszélve a vegyszerekről gondolom, ezért érdemes alaposan kiöblíteni/kifőzni vagy biomosószerrel mosni.

hozzávalók
1/2 csomag szárított élesztő
1 kk barna nádcukor
2 csésze teljesôrlésű bio tönkölyliszt
2 csésze teljesôrlésű bio rozsliszt
1 csésze bio tönköly rétesliszt
fél csésze bio tönkölybúzacsíra
1/2 ek só
lenmag (kb 3 ek)
szezámmag (1-2 ek)
1 ek bio olivaolaj
1/4 csésze langyos forrásvíz
kb 1 csésze meleg forrásvíz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése