2009. augusztus 19., szerda

rozsos kenyér 2


















annyiban más ez a mostani kenyér, hogy pár olyan dolgot is megváltoztattam benne, amit eddig nem mertem. mindig furdal a kiváncsiság, így most egészen átgyúrtam a "receptet" amit már eddigis elég rugalmasan kezeltem..

felfuttattam 2 csomag élesztőt barnacukros, langyos vízben (kábé egy kiló lisztre számolva, de azt hiszem több lett végül). összekevertem rozs és tönkölylisztet, utóbbiból most világos is került bele, viszont tésztaliszt, ami elméletileg nem jó kenyérsütéshez. került bele még só, lenmag és dió aztán egy kis langyos víz, egy lötty olivaolaj és az élesztő. a tészta most elég lágyra sikerült, ettől kicsit ragacsos volt a gyúrás, de mintha jobban kelt volna a kenyér..

tanulságok:
1: a búzacsíra kihagyható (nem mintha okom lenne kihagyni, csak ha épp nincs ne essek pánikba)
2: jobbnak tűnik a lágy tészta
3: működik a tésztaliszt is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése