2010. január 31., vasárnap

avokádó puding


úgy fest, az avokádó került sorra a kísérletezőlistán. valami krémes-édes vagy akár sós után kutatva a banánt már meguntam, a magokat meg nem szeretném túlzásba vinni. néha nagyon zöldek már a nyers ízek és valami semlegesre vágyom. az az érdekes dolog történik, hogy mintha tiramisura, süteményre, tortára, csokira vágynék, vagy csak egy jó pogácsára, tejtermékekre, de ha megkóstolom, egyáltalán nem ízlik. a nyers zöldségek viszont annyira zöldízűek, hogy - bár talán csak a tél miatt - most nagyon soknak, töménynek érzem és hiányzik mellé valami.. valami semleges.
ezzel a zöld pudinggal sem sikerült teljesen megoldani a kérdéskört, de azért finom lett :)

hozzávalók:
1 avokádó
pici méz
pici víz
pár csepp citromlé (nem kell sok, ne legyen savanyú.. csap épp hogy ne barnuljon meg)

az avokádó kikapart húsát összeturmixoltam egy kevés vízzel, mézzel, citromlével. próbáltam különböző ízesítéseket (vanília, citromhéj, több citrom..) de a legjobban a natúr változat tetszett. nem szeretem túlkombinálni, fűszerezni a dolgokat, pláne nem a nyerseket mert egy-egy zöldség, gyümölcs íze önmagában is hihetetlenül komplex. de variáljátok nyugodtan, nagyon jó krémes puding-alap! házi aszalt almával díszítettem, jól passzolt hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése