2010. február 20., szombat

édeskömény saláta
















ez a saláta megint magos öntettel készült (bár kevéssel) de így nálam kitesz egy főétkezést. az édesköményt nemrég fedeztem fel, és rögtön felvettem a repertoárba. friss, roppanós és lágy, finom aromája van.

hozzávalók:
1 kisebb édesköménygumó
1-2 nagyobb zellerszár
2 kk tahina
citrom

víz

az édesköményt megtisztítottam, levágtam a szárát és kivágtam a torzsáját. a zöldjét apróra vágtam és félre tettem, a gumót pedig nagyobb kockákra vágtam. rávagdostam a zellert is, ennél kicsit kevesebbet, de nagyon jól ment hozzá, legközelebb legalább 2 nagy szárat belevágok. meglocsoltam citromlével, és összekevertem a félretett zölddel (keveset meghagytam a tetejére dísznek). a tahinát összekevertem pár csepp citrommal és annyi vízzel hogy híg krém állagú legyen. tálalni lehet külön-külön vagy összekeverve is.

2 megjegyzés:

  1. Légyszíves írd meg, hogy mi az a mahinta. Köszönöm szépen,

    VálaszTörlés
  2. Szia Mariann, nem tudom mire gondolsz, ilyen nem szerepel a receptben. Talán a tahinát olvastad vagy írtad félre? Ha igen, az szezámmagból készült krém, bioboltokban és keleti üzletekben lehet beszerezni.

    VálaszTörlés